söndag, september 05, 2010

Bråda dagar

Oj, vad det dräller in böcker att läsa just nu! I veckan har två stycken bokstråleböcker från BookCrossing dimpt ner i brevlådan. Tanken är att läsa dem så fort som möjligt för att nästa person skall kunna ta del av dem. Och som om inte det vore nog så har jag även fått en bok från Library Thing Early Reviewers, ett program där förlag lottar ut kommande böcker i utbyte mot recensioner. Så även den boken måste ligga högt upp i läshögen.

Missförstå mig inte nu, det är en mycket trevlig börda som jag har tagit på mig alldeles själv. Vad som dock är synd är att mitt deltagande i läsutmaningen Afrika i Fokus kommer att bli lidande. Jag kommer tyvärr inte att hinna läsa så många böcker till den som jag hade velat. Det är ju bara ca tre veckor kvar till bokmässan sätter igång och läsutmaningen slutar. Nåväl, någon mer bok borde jag hinna med, om jag tar en tunn (och sedan kanske jag fortsätter lite i smyg efter det – vi får se).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar