måndag, augusti 02, 2010

Jag är med i läsutmaningen Afrika i Fokus

Bloggen Enbokcirkelföralla har startat en läsutmaning, Afrika i Fokus, som jag har beslutat att vara med i. Läsutmaningen går ut på att man skall läsa minst en bok (gärna fler) som antingen utspelar sig i Afrika eller är skriven av en afrikansk författare, och att man därefter bloggar om den/dem. Om man inte har en blogg kan man vara med ändå, det är bara att skriva i kommentarsfältet på deras blogginlägg vilken bok man tänker läsa och sedan vad man tyckte om den när man läst den. Allt detta skall vara gjort innan Bokmässan i Göteborg drar igång 23 september.

Tema och sluttid är valt med tanke på att Bokmässan i Göteborg i år kommer att ha fokus på Afrika. Jag skall ju även i år gå på så många seminarier på bokmässan som jag hinner/orkar med, så detta tema passar mig utmärkt. Just eftersom jag kommer att gå på en hel del seminarier med just afrikanska författare (och antagligen kommer att köpa en hel del böcker av dem) så kommer jag att skriva fler blogginlägg med temat Afrika i Fokus under hela hösten.

Var med i läsutmaningen du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar