söndag, april 04, 2010

Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten

Det här var en bok som jag verkligen ville tycka om, men det gjorde jag inte. Jag har hört mycket gott om Bodil Malmstens böcker av många olika vänner. Därför trodde jag att de skulle passa mig, men tyvärr så verkar det inte vara på det viset, i alla fall inte just den här boken och inte just nu.

Förlaget kallar boken för en loggbok, vilket verkar innebära att författaren samlar sina funderingar i form av dikter och andra texter, samt även en del bilder och målningar som illustrerar dessa tankar. Det borde vara mysigt att ta del av dessa funderingar om vardagligheter, men jag blir tyvärr bara irriterad och frustrerad, och vill bara att boken skall ta slut så jag kan få börja på en annan (ja, jag har svårt att inte avsluta böcker).

I min hylla ligger en bok till av Malmsten, jag skall försöka mig på henne en gång till, men det får bli ett projekt för framtiden.

2 kommentarer:

  1. Synd att du inte gillade den. Jag har tyckt väldigt bra om alla Malmstens "loggböcker" från Frankrike. :) Just nu läser jag hennes senaste, De från norr kommande leoparderna. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är lite så jag känner det själv. Blir nästan irriterad på mig själv för att jag inte tyckte om den. =)

    SvaraRadera