måndag, februari 01, 2010

Läsdagbok för bokälskare!

Köp på Bokus.
Jag har fått en ny jättefin läsdagbok! Det är absolut inget fel på den anteckningsbok som jag för närvarande använder, men den nya är bättre.

Varför är den då bättre? Jo, för att den ger mig möjligheten att samla allt som jag i vanliga fall har utspritt över ett antal olika anteckningsböcker och diverse lösa lappar. Det är nämligen inte enbart en läsdagbok där man skriver upp vilken bok man läste när och vad man tyckte om den, utan här finns även avdelningar som Bokåret, Listor och Möten. Det finns även en som heter Boktips, där de har listat böcker från några av de största litteraturpriserna runtom i världen.

Under avdelningen Listor finns det underavdelningar där man kan skriva upp favoritförfattare, favoritböcker, böcker som man vill läsa och var man kan hitta dem. Dessutom finns det sidor där man kan skriva upp böcker som man gett bort/lånat ut. Även själva läsdagboken är uppiffad med symboler för genre och hur man kände för boken, samt möjlighet att kryssa i vad man skall göra med den nu lästa boken.

Förlaget Kabusa har helt enkelt gett ut en Läsdagbok för bokälskare!

(Kabusa har även en sida på Facebook)

2 kommentarer:

  1. Efter att ha tittat lite i den kunde jag inte låta bli att beställa den, men till skillnad från de andra böckerna (som beställdes) skall ju denna inte läsas utan skrivas ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på att använda min till bokringsböcker. =)

    SvaraRadera